Родинам захисників.
Міністерство оборони України у рамках інформаційної кампанії «Родинам захисників» розробило брошуру. Вона містить інформацію та поради, які знадобляться під час телефонного спілкування із захисниками та захисницями. Прості рекомендації з відповідями на найчастіші питання, які виникають у членів родин військовослужбовців, розробили Міноборони спільно з Генштабом та інститутами громадянського суспільства. Соціальний проєкт «Родинам захисників» покликаний розʼяснити, як запобігти стресовим ситуаціям у родинах захисників і захисниць та інформувати членів сімей військових про канали комунікації із ЗСУ.
Якщо рідна чи близька вам людина доєдналася до ЗСУ
Занотуйте дані про місце служби:
Ця інформація стане в нагоді у разі виникнення запитань
Основна інформація:
- Номер військової частини, де проходить службу ваш захисник (захисниця)
- Посада, рота, батальйон
- Військове звання
- Прізвище, ім'я, посада та номер телефону безпосереднього командира.
Додаткова інформація:
- Прізвище, ім’я командира військової частини, його номер телефону або номер гарячої лінії бригади (у разі наявності)
- Прізвище, ім’я номер телефону заступника командира військової частини морально-психологічного забезпечення
- Контакти ТЦК та СП, яким призивався (-лася) військовослужбовець
- Контакти бойових побратимів захисника (захисниці)
До кого звертатися в наступних ситуаціях:
- Якщо з військовим немає зв’язку більше 3-х днів без попередження -рідні звертаються безпосередньо до командира
- Якщо зв'язок безпосереднім командиром відсутній – рідні звертаються до командира частини чи до його заступника морально-психологічного забезпечення
- Якщо безпосередній командир не приймає рапорт – військовий звертається до командира військової частини
- Якщо з військовослужбовцем відсутній зв'язок більше 10 днів без попередження, зв’язку з командиром у рідних немає – рідні звертаються до ТЦК та СП за місцем призову військовослужбовця.
- З питань оформлення соціальних виплат у разі настання екстрених обставин (з документами, що підтверджують обставини та родинні звязки) – рідні звертаються до ТЦК та СП за місцем призову військовослужбовця.
- З питань надання відпусток, переведення до іншого підрозділу, направлення на лікування чи ВКЛ тощо – військовий подає рапорт особисто
- Якщо необхідна довідка про доходи – військовий особисто подає заявку до фінслужби військової частини
Щодо виплат, довідок про доходи, відновлення документів тощо – відповідні на ці питання надаються виключно військовослужбовцю за поданими ним письмовим запитом.
Якщо є додаткові питання, або проблемні питання не вирішуються, звертайтеся на гарячу лінію Міністерства оборони України: 0800 500 442
Домовтеся про правила зв’язку
Перед від’їздом військовослужбовця до нового місця служби або на бойове завдання домовтеся про таке:
- З якою періодичністю ви будете на зв’язку
- Хто телефонує перший і у який час
- У яких випадках вам слід звертатися до командирів військовослужбовця чи до його бойових побратимів
- Якщо зв'язок з військовим перервався без попередження та відсутній довше, ніж зазвичай, через який час і до кого ви будете звертатися
Кілька порад під час телефонного спілкування з захисником
Варто/не варто
- Дізнатися область і приблизно район – варто
- Спілкуватися про щоденні справи, говоріть слова підтримки - варто
- Завершуйте розмову на позитивній ноті – варто
- Не запитуйте точне місце розташування – не варто
- Не акцентуйте увагу на домашніх проблемах, вирішення яких залежить від участі військового. Те, що саме зараз він не може допомогти, може викликати у нього відчуття безпорадності – не варто
- Не з’ясовуйте стосунки на відстані, відкладіть подібні розмови на потім – не варто.
Увага! Не розповсюджуйте у відкритому доступі ( соцмережах, чатах, форумах тощо) будь яку інформацію про військовослужбовця та його дані. Це наражає військовослужбовця та його побратимів на небезпеку. Окрім цього шахраї можуть використати ваші особисті контакти та контакти захисника.
ВАЖЛИВО , ЩОБ РІДНІ ТА БЛИЗЬКІ НАШИХ ВОЇНІВ БУЛИ ВПЕВНЕНІ У ЇХ БЕЗПЕЦІ ТА ПЕРЕБУВАЛИ В НЕВІДОМОСТІ, ТОМУ, АБИ УНИКНУТИ ЗАЙВИХ ХВИЛЮВАНЬ, МИ ПІДГОТУВАЛИ ДЛЯ ВАС КІЛЬКА ВАЖЛИВИХ ПОРАД.
Підготовлено Директором інформаційної політики у сфері оборони та стратегічних комунікацій Міністерства оборони України спільно з Головним управлінням морально-психологічного забезпечення Збройних Сил України, за сприянням Громадської організації Громадський рух Жіноча Сила України, Служби психосоціальної підтримки сімей військовослужбовців та за підтримки Світового Конгресу Українців.